Først og fremst: jeg setter stor pris på at du er her.
Tusen takk, flere tusen har allerede lest oss
Northern Food håper å underholde, og informere deg om hva som skjer i mat-verdenen, men på en måte du ikke sett tidligere og med en garanti om at spennvidden hva angår innhold vil være langt utenfor hva du kanskje har vært vant til.
Klarer vi ikke å underholde, kanskje overraske og om vi er heldige, sjokkere, så har vi feilet og prøver igjen.
Har noen andre gjort det tidligere, skal vi prøve å unngå det
Vi i redaksjonen følte tidlig under utviklingsfasen at Northern Food først og fremst har som oppgave å glede leserne med spennende innslag om mat og drikke, men også sette søkelyset på temaer som ofte direkte eller indirekte påvirker hva vi spiser, hva vi betaler for og hvor vi handler – fra antibiotika i kjøttet hos de store fastfood-kjedene, til norsk jordbrukspolitikk og cannabis-markedet i California og de beste drinkene i Oslo og omegn. Vi kommer til å være der og i mange andre segmenter.
Vi setter ingen grenser for oss selv, for vi tror ikke du gjør det heller.
Mer video-innhold
I tillegg til artikler som skal informere og underholde, skal vi også produsere videoinnhold og møte opp på konkurranser og festivaler, reise til steder med eksotisk mat og gjøre og oppleve ting som ikke er dagligdags (samtidig som vi aldri kommer til å bli for snobbete til ikke å anbefale ting til matpakka).
PS: Du kan enkelt navigere deg til en forside som kun lister mat, drikke eller alt mulig annet som «politikk» eller «tips» – du finner alltid taggene på venstre topp i en artikkel og alltid med samme URL før tag-en: https://northernfood.no/tag/mat/
Mer innhold og flere personligheter – konkurranser og intervjuer
Du vil i tiden fremover se mer innhold, også video som nevnt, og vi vil fortsette å finpusse designet (vi er allerede klare over et par grensesnitt-utfordringer) fortløpende.
Vi har akkurat startet, og alle som har drevet med noe på nett vet at man aldri blir ferdig, den samme regelen gjelder for Northern Food, både hva angår grensesnittet som serverer innholdet vårt, og spennvidden i hva vi skal vise deg av mennesker, mat og drikke i tekst-, video og bilde-form. Vi vet kultur fortjener mye bilde og videoinnhold av ypperste kvalitet, og det akter vi å få til.
Igjen: tusen takk for at du tok sjansen ved å klikke deg inn på en ny norsk merkevare, eid av en av, om ikke det eneste, uavhengige medieselskapet i Norge; Pollination Publishing.
Uansett hva det måtte gjelde, ta kontakt med meg direkte: [email protected]. Tips? Kontakt redaksjonen.
Med ønske om en spennende hverdag på alle måter,
Trond Bie, eier og ansvarlig redaktør,
Pollination Publishing og Northern Food