Den siste Star Wars-filmen (yeah, right) har verdenspremiere onsdag denne uken, mens 20. desember er datoen filmen vises overalt.
Nå har vi (ikke) hørt dette også
Siden vi moderne mennesker har sett nær sagt alle markedsførings-stunt som er mulig å fantasere seg frem til, er kanskje dette en av de dummeste (for Star Wars-fans) og muligens en av de beste (for sultne Star Trek-fans).
Dette er greia med Burger Kings spoiler-stunt for Star Wars: The Rise of Skywalker
Det er ikke første gang burger-kjeden kobler sosiale medier mot burgere og reklamestunt: i 2016 ga de bort en Whopper om man kvittet seg med 10 Facebook-venner.
Det man må gjøre om man befinner seg i et av landene kjeden kjører dette stuntet, kun Tyskland så vidt vi vet (gi oss en lyd i kommentarfeltet om dette også er en greie i Norge), er å ta opp et klipp med deg selv der du sier nøyaktig det den stemmeaktiverte kupongen avslører.
Slik lurer de seg rundt Disneys velsignelse
Ja, for Burger King har visstnok klart å lure ut en eller flere ting fra filmen (eventuelt bare stjålet informasjonen fra en Star Wars-lekkasje tidligere i år – ingen kan egentlig bekrefte om dette faktisk er ekte spoilere) som ikke er kjente enda, og det er dette som er premien:
ønsker du (potensielt) å ødelegge filmen på denne måten, får du en gratis Whopper-burger.
Hvordan i alle verden slipper Burger King unna med dette, da det er liten sannsynlighet for at dette er noe Disney og Lucasfilm hadde blitt med på? Trolig fordi «Star Wars» ikke blir ytret i reklameklippet under.