De debuterte nemlig en robot-pizza-maker under CES 2020.
Andre har prøvd før dem med en litt annen vri, og det gikk ikke bra.
Picnic selger til bedriftene i stedet for kundene
Zume Pizza prøvde nemlig å selge pizza i Silicon Valley, pizza laget av roboter. Selskapet måtte melde, samtidig med Picnic sin lansering, at de er nødt til å si ha det til 80 prosent av sine medarbeidere.
Det er dog en stor forskjell på de to: der Zume prøvde å lette take away-jobben, er roboten fra oppstartsselskapet Picnic ment å nyttes i restauranter.
Selskapet brukte anledningen til å fore sultne og slitne CES-messegåere med pizza laget av modul-roboten.
Picnic kan produsere 300 i timen
Det er ikke vanskelig å lage pizza hjemme, men det hadde jo vært kult om dette i stedet hadde vært en pizza-robot for hjemmet.
Enn så lenge finnes det kun kommersielle løsninger som koster et par ti-tusen kroner. Denne blir nok enda dyrere.
I stedet er denne for kommersielle virksomheter som ønsker å øke hastigheten, og det vil de trolig klare med denne: den kan nemlig produsere 300 12″ pizza-er i timen.
Menneskelige hender må kna først
Siden dette er pizza de håper skal bringe kundene tilbake igjen til restaurantene, er den utstyrt med avansert teknologi som leser størrelsen og fasongen på pizza-deigen, som må formes av mennesker før den plasseres i robot-systemet.
Etter at den har inspisert deigen sendes den videre på et belte som fikser saus, ost og pepperoni, eventuelt andre toppinger.
Hevder arbeidsplasser ikke vil gå tapt
Clayton Wood, Picnic-sjefen, mener at roboten vil hjelpe til å produsere pizza-er nøyaktig slik kokken mener den bør være, og at kvaliteten vil være jevnere enn når «mindre trente medarbeidere, spesielt i matservicebransjen, der det er stor turnover, ender opp med pizza-produksjon med inkonsekvent kvalitet».
Wood mener at dette ikke vil skade personer som søker en slik jobb, da det ifølge ham er mangel på folk uansett.