Gå til innhold
  • About
  • SUBSCRIBE
Nattmodus
  • Northern Food – norsk mat, lokal mat, kjøtt, egg og startups
  • Om
mat 31/01/202031/01/2020

Slik ser det ut i Louis Vuittons restaurant

Det 33 år gamle luksus-konglomeratet «LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton» er kjøpelystne og på et aldri så lite markedsføringsstunt for å mette luksus-sulten i Japan og London.

LouisVuittonLeCaféV
På innsiden av Louis Vuitton sin nye restaurant i Osaka, Japan, Le Café V. Bilde: LVMH
Publisert avTrond Bie

LVMH er på en nærmest historisk luksus-handle-mani etter å ha handlet Tiffany & Co. for 149 milliarder kroner sent i fjor.

Det ser ut som vi kunne ha hatt det trivelig hos Le Café V fra Louis Vuitton

Selskapet er på offensiven på andre måter også, ved å åpne en restaurant i flaggskip-butikken i Osaka, Japan.

Yosuke Suga får ansvaret for maten hos Louis Vuittons Le Café V:

View this post on Instagram

* 高島 鮎 富良野産 とうもろこし「恵ゴールド」 Fujingaho Gala in Kyoto épisode 15 * #cenci #坂本健 #チェンチ #greatchef #sugatavie #ayu #鮎

A post shared by sugalabo_inc (@yosuke_suga) on Aug 24, 2019 at 7:44pm PDT

View this post on Instagram

* intense moment * #sugalabo #sugatavie #taipei

A post shared by sugalabo_inc (@yosuke_suga) on Oct 27, 2019 at 7:17am PDT

Hos Le Café V vil man på toppen av bygningen nyte retter av den Japanske kokken Yosuke Suga.

  • Le Café V blander steampunk… Bilde: LVMH
  • …med en plutselig og dramatisk elegant og åpen uteservering i lyse farger som minner om sommer. Bilde: LVMH
  • Louis Vuittons butikk og restaraunt i Osaka, Japan, er designet av Jun Aoki. Bilde: LVMH
  • Bilde: LVMH
  • Bilde: LVMH
  • Bilde: LVMH
  • Bilde: LVMH

Åpner den fjerde Tiffanys-restauranten

Og det er ikke nok for dem: de skal også åpne «The Tiffany Blue Box Cafe» i Harrods, Londons mest kjente og luksuriøse shopping-center.

Navnet er ment å tas bokstavelig da cafeen er designet til å få deg til å tro du sitter inne i en kjente blå boksen fra Tiffanys med edle juveler:

Flaggskip-butikken i The Blue Box Cafe-serien ligger i New York. Den lokasjonen gjenåpner i 2021.

Av mat vil man kunne velge mellom røkte lakse bagels, Manhattan vafler og avokado toast – alt servert i Tiffany-farget porselen (som kan handles hos Harrods).

Jun Aoki-designet Louis Vuitton-arkitektur i Ginz, Tokyo, shoppingdistriktet:

View this post on Instagram

Tokyo, Ginza. Louis Vuitton, 2013. Jun Aoki and Associates. The Super Brands are putting up beautiful distinctive buildings. On weekends Ginza-Dori is turned into a pedestrian mall. Many of the most avid shoppers are from China, because in Japan the goods are definitely not fakes. Retailers call their Chinese customers "shopping bombs" on account of their explosive shopping habits. They are also grateful for their business, because Japanese can't afford high end shopping these days, thanks to Abenomics. #tokyo #japan #japon #shopping #retail #louisvuitton #junaoki #architect #architecture #architecturelovers #architectureporn #architecturephotography #architexture #architectural #architecturalphotography #japanesearchitecture #bakugai #materialworld #consumerism #facade

A post shared by Felipe de Glasse (@felipe_de_glasse) on Oct 19, 2016 at 6:24am PDT

Det verdenskjente smykke-merkevaren fra New York, og som er hele 182 år gammel, har fra før av cafeer i Hong Kong, New York City og Shangha.

Den fjerde «The Tiffany Blue Box Cafe» åpner i februar.

Kilde:
Food & Wine

Abonner på Northern Food Nyhetsbrev


HjemOppskrifterOm

HjemOppskrifterOm
© 2019-2025  Pollination Publishing  |Personvern